21. června 2017

Interval triatlon Račice 18.6.2017

Před Challenge Roth jsem si chtěl dát ještě nějaký delší triatlon. Tenhle nový závod se termínově celkem hodil. Poznat další místo, zkusit něco nového. Kroužit 90km na 5ti kilometrovém okruhu, následované 8 okruhy běhu...No, taková nabídka se neodmítá :-)



Dojezd na místo, registrace a uložení všech krámů do depa byl bez problému. Trochu "zádrhel" byl s teplotou vody a povolením/nepovolením neoprénů. Chvíli byly povolené, chvíli ne... Těch 1.9km bych uplaval i bez neoprenu, ušetřený čas při plavání v neoprénu mě taky moc netrápil. Ale chtěl jsem si zase po roce zkusit plavání v neoprénu, příprava na Roth. Nakonec se pořadatelům podařilo naměřit teplotu vody, která neoprény povolila. To mě potěšilo.

Protože se startovalo intervalově, tak předstartovní rozprava nebyla, resp. bylo individuální poučení před startem. Plavalo se ve dvou krajních drahách veslařského kanálu, takový dvoukilometrový bazén. Dráhy byly označené bójkami, takže s navigací by neměl být problém. Aspoň to tak vypadalo ze břehu. Startovalo se v minutových intervalech, takže žádná tlačenice, strkání... Myslím, že plavu celkem rovně, jen mě při závodech vždycky rozhodí plavci okolo...tohle tady nehrozilo. Ha...Ha...Ha.

Plavání
Na startu s úsměvem
Od startu vyrážím směr druhá dráha. Postupně se snažím srovnat techniku, zvyknout si na jiný pocit v neoprénu. Snažím se orientovat podle bójek, ale jsou moc daleko od sebe, navíc mě matou bójky z jiných drah, takže se po chvíli dostávám do první dráhy. Ok, upravuju směr a vracím se zpět do správného směru. za chvíli jsem naopak ve třetí dráze. A tak nějak pořád dokola. Motal jsem se tam jak ožralý. A aby toho nebylo málo, tak jsem minul otočku a plaval pořád dál. :-O Naštěstí jsem si všiml podivně poskakujícího a mávajícího pořadatele na břehu. Nooo, tak jsem si přidal tak 20-30 metrů. Zpátky už to s navigací bylo celkem ok. Orientoval jsem se podle břehu. přišlo mi, že zpět to bylo rychlejší. Za chvíli už lezu z vody. Pocitově to bylo pěkné (nepočítám-li potíže s navigací).

Nevypadá to moc fotogenicky, ale zkuste si to sami, jak se blbě leze z vody... :-)
Kolo
Depo, vysoukat se z neoprénu a hurá na okruh. Uvidíme, kdy mi z toho nekonečného kroužení začne hrabat v hlavě. Postupně nacházím optimální rychlost a kadenci. Oboje relativně vysoké (30-32km/h, kadence 95-100), tak uvidím, jak dlouho to vydržím. Prvních 6 okruhů uběhlo celkem rychle, průměr držím na mé poměry vysoko - 31km/h. Nohy fungujou, krk nebolí... Do desátého okruhu jde vše ok. Dále se začíná projevovat únava. Jede se po absolutní rovině, není si kde orazit, odpočinout. Nejsou tady žádné sjezdy, kde by nohy nemusely šlapat. Prostě takový venkovní trenažér. Nohy pomalu nestíhají vysokou kadenci. Tak postupně přecházím na těžší převody a snažím se držet rychlost na mých "magických" 30km/h. Průměr sice postupně klesá, ale i tak dojíždím do depa celkem v pohodě. Podle cyklokomputeru 88.3km za 2:58hod. Takový čas už asi nikdy nezopakuju.

Když fotí profík, tak to vypadá, že i já jedu brutálně rychle.
Běh

Tady to ještě šlo...
Druhé depo je, na mé poměry, celkem rychlé, a už vybíhám do prvního z osmi běžeckých okruhů. Sluničko začíná pražit, ale většina trasy je pod stromy, lesem, takže celkem příjemné. První tři okruhy jsem zvládl, ale od čtvrtého začíná klasické běžecké trápení. Nejsem schopný se rozběhnout, je to takové šourání, které s během nemá nic společného. Zkouším dodat energii kolou, nic. Jeden předbíhající běžec se ptá "Trénuješ rychlou chůzi?" Další mi nabízí magnézko a gel. Že prý to vypadá, že mám křeče. Joooo, kdybych měl křeče, tak bych stejně běžel rychleji. Zkouším nasadit TURBO, taky nepomáhá. Tentokrát ho asi nemám sebou v záloze. :-( V náběhu do posledního kola si říkám "Teď to rozbalím!!!" :-) Podle mezičasů se ten poslední okruh přiblížil těm prvním, kdy mi to ještě šlo.


V cíli čeká regenerační gulášek... Vyhlášení je celkem rychle, tak počkám, jestli jsme v mé věkové kategorii nebyli jen tři...že by byla bedna...nic...bylo nás pět :-(

Vinnetou, rudý gentleman...nooo, zase jsem se pěkně "opálil"

Čísla
Plavání 0:54:22 (čistý čas 0:48:40)
Kolo 3:01:10 (čistý čas 2:57:54)
Běh 2:37:07
Celkem  6:32:35
Kdyby někoho zajímaly podrobnosti...

Hodnocení
Jako test před Rothem to nebylo špatné.
Plavání jsem zvládl bez problémů, kromě zjištění, že neumím plavat rovně. Tímto se omlouvám všem plavcům, kterým jsem při předchozích triatlonech zavazel (kromě jednoho sprostého hňupa na Chlístovi).
Kolo taky slušné. K tomuhle času už se asi nikdy nepřiblížím. Nohy zvládly relativně bez problémů točit celé tři hodiny v kuse. Krk mě taky netrápil.
Běh...no co napsat. Triatlonová klasika...trápení. Čas zdaleka nejhorší, jaký jsem kdy předvedl. Ostuda.

Hodnocení organizace
Tady pochvala organizátorům. Povedený závod v pěkném prostředí. Komentátor na úrovni (proti jiným triatlonům). Dobrovolníci na trati taky super, hlavně slečna s pejskem v náběhu do lesa...
Snad jen malá výtka (fakt malá) k nabídce občerstvení. Vody a iontů bylo dostatek. Ale pro hobíky jako já, by se hodil aspoň banán už na kole. Případně energy tyčinky a gely. Plus cola u běhu.
Fotky ze závodu k dispozici ve slušném rozlišení (pár jsem jich použil, díky).
Výsledkový servis úplně super. On-line ke stažení v den závodu. Mám rád čísla, takže komplet, včetně všech mezičasů...to mě fakt potěšilo.

Žádné komentáře: