16. března 2015

Pečecká desítka 2015

Tak jsem zahájil závodní sezónu. A zároveň jsem začal plnit staré plány. Je několik závodů na které se chystám už dlouho, ale z různých důvodů jsem se jich ještě nezúčastnil. Pečecká desítka patří, resp. patřila, mezi ně. Jeden z "restů" splně. A jaká byla?




Nesleduji přesně statistiky, ale mám ten pocit, že počet účastníků rapidně roste. Od roku 2008, kdy jsem uvažoval o první účasti, je určitě řádově vyšší. V hodnocení oblíbenosti se tento závod umisťuje každoročně vysoko (pokud se nepletu).

Organizace
Jsem líný na závody jezdit vlakem. Z důvodu pohodlnosti a pozávodního pohodlí volím cestu autem. Problémem na mnoha závodech bývá parkování. V propozicích byl odkaz na "vhodnou travnatou plochu", která je podle map v centru. Velká parkovací plocha, perfektní navigace organizátory, kteří parkující auta navigovali do správných míst. Super. První pochavala organizátorům.

Registrace probíhala v hale. Fronta závodníku až ven. Ale byla to jen fronta do dveří velké haly. Registrace rozdělena podle startovních čísel po stovkách, fronty minimální. Všude kolem hodně prostoru, lavičky na převlékání,... Super. Další pochvala organizátorům.

Já jsem se s online registraci opozdil a tak na mě nezbylo účastnické tričko. Ale v jednom koutu haly byl stolek s prodejem pečeckých suvenýrů a měli i účastnické trička. Za krásných 100Kč. Jako suvenýr ho musím mít (cca 53. triko se závodů). Další pochvala organizátorům.

A když jsem u těch pochval, tak závod probíhal na kompletně uzavřené trati, bez aut. Křižovatky hlídané, v jedné prudší zatáčce před otočkou organizátoři vytvořili dva protisměrné koridory, ať se nepletem. Kilometrovníky viditelně značené na cestě. Další pochvaly organizátorům.

Abych nebyl zcela nekritický, tak jedno, spíše drobné, negativum. Tombola. Tu považuji za takové příjemné zpestření závěru závodu. Účastníci zůstanou až do konce, zatleskají vítězům při vyhlašování a pak sledují, zda budou mít štěstí v tombole. V Pečkách to bylo pouze o tom se postupně protlačit k "výherní listině". Osobně bych  tombolu nechal jako živé losování po vyhlašování vítězů.

Můj plán
Organizátory jsem vychválil, a co já?
Termínově mi závod krásně vyšel do vrcholného týdne posledního základního období. Jako test zimní přípravy. Příprava sice neproběhla úplně ideálně, pracovní povinnosti mě dva dny před závodem zavedly na Jižní Moravu, konkrétně do Vinařství Sůkal. Ale kvalitní víno můj výkon mohlo ovlivnit pouze pozitivně.

Konkrétní cílový čas jsem neměl.
Závod jsem bral jako hodně kvalitní tempový běh. Moje představa byla okolo 48 minut.

Závod
Vzhledem k počtu účastníků se na startu snažím dostat více dopředu. Nakonec končím kousek před vodičem na 55 minut. To by na rozběhnutí mohlo stačit. Tlačenice na startu hned za branou řídne a krásně to běží. Nasazuji pocitově odpovídající tempo. Tepy postupně stoupají nad 150. První kilometr za 4:42, kur.a to je rychlost, to asi dlouho nevydržím. Pocitově je ale vše OK, tak pokračuji stejnou intenzitou, druhý kilometr 4:36, pocity OK. Asi fakt ta zimní příprava byla kvalitní. Třetí kilometr je mírně do kopce za 4:53. Na otočce na pátem kilometru jsem za 23:48. To by mohlo být i pod 48 minut v cíli, pokud vydržím. Nohy drží, v mírném seběhu se snažím zrychlit, takže 8. kilometr je za 4:34, neskutečné. Na značce 500m do cíle mám podle hodinek teoretickou šanci atakovat dokonce 47minut. Tak do toho v závěru dávám maximum. Nakonec z toho je krásných 47:09,6. Poslední kilometr za 4:27, tepy v závěru 174,  takže jsem se neflákal.

Hodnocení
Závodní test po zimní přípravě dopadl dobře. Loni v Českém Brodě jsem byl sice o 40 sekund rychlejší, ale nevadí. Spokojenost převažuje. Druhá polovina rychlejší, takže tam je ještě rezerva.

Čísla
Čas : 47:09,6 (23:47,6+23:22,0)(ofic. 47:30)
Tempo : 4:43 min/km
TF : 156/174

Tento text vznikl za "podpory" skvělého Chardonay Reserva 2013, pozdní sběr, Vinařství Sůkal.



3 komentáře:

Renda řekl(a)...

No s tou tombolou opatrně. Před lety, když se losovalo po dekoracích vítězů, se na tombolu dostalo třeba až v půl třetí a to tam už moc lidí nezůstalo. Myslím, že teď je to o moc lepší. A to jsem tenkrát vyhrál dárkový koš, ale celé odpoledne bylo v čudu.

d řekl(a)...

Nejsem pořadatel závodů, jen se to pokouším představit. A tombola je způsob, jak zvýšit počet lidí na vyhlašování. Osobně nevím, jestli bych zůstal, ale tak to vidím. A to napětí při losování patří k tombole.

Samozřejmě, je druhý pohled. Tombola pro všechny hned po závodě jako v Pečkách.

Je věcí pořadatele, jak to pojme. To respektuji. Vše ostatní bylo OK. Tombola je "prkotina".

Anonymní řekl(a)...

Byla jsem v Pečkách po 22. Tombola takhle je fajn, když byla až po vyhlašování dost dlouho to trvalo a hodně lidí uteklo, akorát bych asi zvolila zveřejnění většími písmeny viditelnými z větší vzdálenosti, takhle jsme to my dřív narození dlouho louskali a zbytečně se tvořil chumel lidí... :-)