14. června 2008

Krajem bitvy u Kolína, 14.6.2008

Před dvěma týdny jsem se rozběhal v Poděbradech, tento víkend tady byl další závod Poháru behej.com. Tentokrát mi nic nebránilo v účasti na pohárovém závodu.

Z Nymburka to je kousek, jen o něco dál, než při předchozím poděbradském závodu. Propozice slibovaly dva okruhy, s kilometrovým stoupáním. No, po výběhu na Lysou horu mě nějaké stoupání nemůže rozhodit.



Registrace proběhla rychle, cena byla lidová, 30 Kč. V současnosti hodně nízké startovné. Za to jsem dostal tatranku (po doběhu přišla k chuti) a plechovku piva Zubr (to si dávám právě teď). Zázemí závodu v místní mateřské školce mi posloužilo pouze jako zdroj vody pro hrudní pás. U startu a cíle jsem se potkal s "standardní" sestavou behej.comáků, na ty se vždy těším. S Vaškem jsme si dali v rámci rozklusu a zahřátí úvodní stoupání, i při volním tempu nám dalo zabrat. A v závodě nás čeká dvakrát.



A jde se na start. Stavím se klasicky dozadu. Po startu se pomalu posunuji dopředu, ale snažím se to příliš nepřehánět v úvodním stoupání. Nejhorší je to přepálit v prvním kilometru, a pak se dalších sedm trápit. Petr Kostovič, který tvrdil, že dneska to bude nic moc, se mi postupně vzdaluje, do kopce mu to jde. Vbíháme na polní cestu, kopec se láme do klesání, snažím se o uvolněný běh "zadarmo", využít samospádu kopce. vytvořila se trojice, postupně předbíháme několik běžců. A já mám pocit, že by to šlo rychleji. Tak jo, jdeme na to, předbíhám své spoluběžce a jdu vlastním rychlejším tempem. Vbíháme do Vítězova a vracíme se na asfaltku. A další stoupání, mírnější, ale stoupání. Předbíhám několik běžců a před stoupáním v druhém kole tvořím dvojici s dalším běžcem.




Druhé kolo začíná stoupáním, tep stoupá na 175, pořád to jde. Sice na nějaké zrychlování to není, ale ani nemusím výrazně zpomalit. Na vrcholu nás čeká zlom do klesání a vbíháme na polní cestu. Nohy jsou nějak ztuhlé, zrychlení v klesání se mi tak nedaří, místo uvolněného běhu zadarmo spíše hlídám terén, únava zvyšuje riziko podvrtnutí kotníku. Můj spoluběžec se mi vzdaluje, nemám už sílu ho dohnat, snažím se , aby se mezera moc nezvětšovala. A je tady zase Vítězov a asfaltka a druhé stoupání. Do cíle chybí dva kilometry. Snažím se o zrychlení, ale už moc sil není a nikoho před sebou nestahuji. Poslední síly dávám do finiše, který se taky do mírného kopečka.



Cílový čas 38:36 odpovídá mým představám, přepočet dává tempo 4:36 min/km, to je slušné. Na to, že jsem nešel k limitu, dnes by se našly nemalé rezervy, tak to nebylo špatné. Podle oficiálních výsledků mám 72 bodů do poháru, letos nejvíc. Uvidíme, jak to půjde za dva týdny na Konopišti. Už se těším.


Čísla :
Čas 38:36 (8,4 km)
Tempo 4:36 min/km

TF prům. 168
TF max. 183 (nic moc)

3 komentáře:

Míra řekl(a)...

Ahoj, kdyz jsem si procetl tvuj predchozi clanek a porovnal s timto, tak by jsi byl nejspis znovu na rekordni 10km. Tesne nad 45min.!! Bekny beh.

d řekl(a)...

Ahoj, podle přepočtu to vypadá na rekord, ale vzhledem ke kopcovitému profilu a ne úplně maximálnímu úsilí si myslím, že trať nebyla přesně změřená.
A od Poděbrad jsem přece nemohl tolik natrénovat.
Uvidíme na Konopišti.

A už vím, kdo sem chodí z Ostrovů :-)

Anonymní řekl(a)...

dobrý....ale postrádám celkovou kilometráž...
Serža
http://serzovo.spaces.live.com