3. června 2014

IM 70.3 St. Polten - FAQ

Předchozí příspěvek s reportáží z průběhu závodu měl myslím úspěch. Slíbil jsem doplnit ještě další informace. Nevěděl jsem, jak to pojmout, tak jsem vytvořil seznam otázek a odpovědí, které by zájemcům mohly pomoci či je i motivovat k účasti. 




Mám ve svém okolí účastníky IM podniků, tak jsem z nich intenzivně tahal informace. Pokud nikoho takového ve svém okolí nemáte, snad Vám další řádky pomůžou.
Je to různá směs otázek, které mě zajímaly před odjezdem, zkušenosti přímo z místa, věci, které by někoho mohly zajímat,... Některé možná vypadají humorně.
Porovnávám se závody v ČR, kterých jsem se zúčastnil - Czechman, Doksyman.

Tady jsou FAQ neboli otázky a odpovědi.
Začneme zlehka.
Kde najdu potřebné informace?
Vše je samozřejmě na oficiálních stránkách WTC. Najdete zde samozřejmě i další závody a další podrobnosti. To je základní zdroj informací.

Je to daleko?
Je to kousek. To bylo jedno z mých hledisek, pohodlný dojezd autem v rozumném čase. Vzdušnou čarou je St. Polten od hranic 70km.

Kolik stojí startovné a co zahrnuje.
Startovné se liší podle termínu zaplacení. Já jsem se registroval "pozdě" na nejvyšší cenu, 249EUR, dle kurzu cca 7000Kč. Plus je potřeba připočítat 6EUR za jednodenní licenci, ta se platí na místě při registraci.
Součástí startovného je "běžná výbava" jako startovní číslo, plavecká čepka, občerstvení v průběhu a po závodu (toho je opravdu dostatek), předzávodní Pasta party. Samozřejmostí je finišerské  funkční triko, medaile v cíli a dárek při registraci, baťužek s logem IM.
Cena se zdá vysoká, souhlasím. Ale za tuto cenu dostanete perfektní servis a zajištění.
Pro porovnání, startovné na Czechmana je 1500-2600Kč.

Nocleh. 
Vedlejší výdaj, mimo dopravy, je nocleh. Vzhledem k tomu, že kolo se odevzdává do depa den před závodem, je potřeba na místě aspoň jednou nocovat. Kdo si chce atmosféru závodu více vychutnat, může závod pojmout jako výlet na více nocí. Dojet o den dříve a v klidu si vše okouknout, po závodě se nehnat unavený domů, ale částečně odpočatý vyjet až druhý den ráno/dopoledne.
V těsné blízkosti centra závodu je kemp. V St. Poltenu a Ratzendorfu (který je v těsné blízkosti centra závodu) jsou k dipozici hotely a penziony. Mnohé z nich umožňují rezervaci ubytování online či emailem.

Start závodu je od 7:00 hod, kde se nasnídám.
Nevím jak v jiných hotelech a penzionech, ale v tom mém byli na závodníky připraveni a snídaně byla již od 4:30. Předpokládám, že podobná byla situace i v jiných hotelech.

Neumím německy, jen anglicky.
Tak to není žádný problém. Informace pro závodníky jsou v němčině a angličtině. Rozprava a poučení před závodem je jedna německy a jedna anglicky. Čechů se účastnilo taky nemálo, řešením může být se k někomu přidat.

Race Briefing v angličtině. 
Parkování.
Toho jsem se trochu/hodně bál, ale zcela zbytečně. Parkovacích míst byl dostatek. V pátek a v sobotu nebyl žádný problém. Na neděli se velká louka v těsné blízkosti sportovního centra změnila ve velké parkoviště, vyznačené páskami. Vše na místě řídili organizátoři a místní policie.

Kolo se odevzdává do depa den předem. 
Co na to zloději?
Depo je komplet oplocené treninkové fotbalové hřiště, organizátoři slibovali kontinuální dohled. Nekontroloval jsem je, ale nemám důvod jim nevěřit.

Co když bude pršet?
Při vstupu do depa jsou k dispozici igelitové plachty na kolo, jako ochrana před deštěm.

Zatím poloprázdné depo

Zaplněné, oplocené depo.


Je depo přístupné v den závodu?
Ano. Ráno 5:30-6:30 je depo otevřené. Je možnost zkontrolovat kolo, nahustit pneumatiky na závodní tlak, připravit si lahev s ionty na kolo... Případně i doplnit pytle s vybavením na kolo a běh.

Malá část pytlů s cyklo výbavou, perfektně přehledná.
Kam si dám civilní oblečení na startu?
Při registraci dostanete tři igelitové pytle/tašky. Modrá a červená patří do depa s vybavením na kolo a běh. Bíly pytel je určen na civilní oblečení, před startem plavání jej na pláži odevzdáte. K vyzvednutí je hned po závodě v blízkosti cíle. Já jsem tam měl kromě oblečení i svůj regenerační nápoj. Druhou možností je předat své oblečení vlastnímu doprovodu, pokud nějaký máte.

Co je k dispozici po závodě?
Pro závodníky je k dispozici "After Finish Relaxing Zone". Stan s občerstvení, venku lavice a stoly. Volné místo k sezení nebyl problém najít. Ve stanu byl dostatek jídla a pití. Palačinky, pizza, ovoce, voda, iontové nápoje, kola, RedBull. Všeho opravdu dostatek pro všechny. Jen na pivo byla fronta. Ale taky bylo. Vše samozřejmě zdarma, resp. v ceně startovného. :-)

Je nějaký časový limit na dokončení závodu? 
Ani já, se svou chabou výkonností jsem neměl problém se do časových limitů vejít.
Plavání 1:10
Plavání + kolo 5:15
Komplet 8:30
To je času dost i pro naprosté hobíky.

Jaká je záloha na chip?
Žádná. Taky mi to bylo divné, ale mají to dobře vymyšlené. Odevzdáte kolo do depa a při odchodu dostanete chip, bez zálohy. Po závodu chip vracíte při vyzvedávání kola z depa. Bez toho Vás nepustí ven. V případě ztráty se platí 50EUR. Nebo jim necháte kolo :-)

Dá se něco koupit v oficiálním IM shopu?
Psal jsem, že ceny jsou vysoké, ale vše je relativní. Celý podnik je zážitek, člověk si "musí" pořídit nějaký suvenýr. Hrnek na kafe/čaj s logem IM St.Polten stál 6EUR. Civilní oblečení je dražší, platí se značka. Ale ceny funkčního vybavení, hlavně na kolo, nejsou až tak extrémní.
Jasně, cyklodres z Lidlu hobíkovi poslouží stejně dobře za nižší cenu. Ale kvalita je kvalita a značka je značka. Když počkáte, po závodě byly na některé zboží slevy.
IM shop plný krásných věcí
A na závěr jedna otázka s předem jasnou odpovědí. :-)
Je to daleko, jeto v cizině, je to drahé... Stojí to za to? 
Jednoznačně ano. Je to zážitek. Závod je perfektně organizovaný, atmosféra skvělá, zajištění na "profi" úrovni.
Jako maratonec jsem si jednou zaběhl maraton z Marathonu do Atén, matku všech tratí. Jednou, stačilo. Pro ten zážitek, pro ten pocit. Toto je úplně stejné. Není nutné se takového závodu účastnit pravidelně, každoročně, stačí jednou, ochutnat ironmanský závod s oficiálním logem IRONMAN. je to zážitek na celý život.

Toto je neopakovatelný zážitek.
Pozn.
Zkušeným harcovníkům po světových IM závodech budou tyto informace připadat směšně, ale pro nás, hobíky mají jinou hodnotu. Popsal jsem vlastní čerstvou JEDINOU zkušenost. Třeba jsem měl štěstí, třeba to jindy a jinde bývá horší. Podělte se o své zkušenosti s hobíky. :-)


1 komentář:

Renda řekl(a)...

Tak třeba jako další bonus byl na IM Regenesburg hodinová relaxační masáž po doběhnutí. Byla tam dlouhá řada stolů a u nich armáda masérek. Moc příjemné :-)