1. září 2014

IMAT 2015 - srpen/září

Aneb "Srpen, měsíc knihy." I tak by mohl jmenovat další měsíční report z přípravy na Ironman Austria 2015. Dnes to je přesně 300 dní do startu.



Trénink srpen
Pokud se podívám do předchozího příspěvku na plán, tak jsem ho splnil. Pooperační klid mi umožnil pouze chodecký trénink. Tak jsem využil dovolené a chodil na dlouhé "procházky" 10-30km. Celkem jsem nachodil 129km, většinou jsem volil své obvyklé běžecké trasy. Není to sice náhrada poctivé přípravy, ale lepší než nic. Tempo 9-10min/km, tepy 95-105. 
Druhou zábavou byly knihy. Konečně jsem se dostal k přečtení knihy Čekání od dvojice Kratochvílová/Kváč a vrátil jsem se k její nové knize Jarmila. Je to zajímavé čtení, které dává nahlédnou do zákulisí přípravy naší skvělé atletky. 
Další knihou byla autobiografie Chrissie Wellingtonové Život bez hranic. Skvělá triatlonistka, několikanásobná havajská vítězka/mistryně světa. Taky zajímavé čtení, nemalá část knihy se vůbec netýká triatlonu, ale jejího života před její profi kariérou. Určitým způsobem je kniha demotivující. V relativně krátké době se jí podařilo dostat na špici ženského triatlonu. Mnozí se věnují přípravě mnoho let a výkonům Chrissie se ani nepřiblíží. Přírodní talent. Opak proti knihám o J.Kratochvílové.
Z netriatlonové četby to byla desetidílná sága Tajemný Amber od Rogera Zelazneho. Momentálně jsem u deváté knihy. Úžasný imaginární svět se spletitým a napínavým dějem. S ramenem po operaci jsem ocenil hlavně velikost knih. Jsou malé, lehké, bez problémů je udržím i v operované ruce. 
Nejlepší nakonec. Joe Friel Tréninková bible pro triatlonisty. Zatím jsem v první třetině, v teoretické části. Kniha je velká, těžká, špatně se mi drží. Takže čtení jde pomalu. Ale z toho, co jsem zatím přečetl, určitě ji doporučuji. Možná, možná se k ní vrátím v samostatném článku.

Plán září
Ještě týden bude ruka v závěsu a rameno v klidu. Ale od 8.září už zahájím trénink. A bude třeba "opatrně zabrat." :-)
Původně plánovaný Baroko maraton jsem odřekl, registraci přesunul na příští rok. Ale další rušení a přesuny registrací už jsem nechtěl. Takže mě 27.9. čeká Ostravský 1/2 maraton. Známému z TT KPM jsem slíbil, že se pokusím mu jeho první 1/2 maraton odtáhnout jako vodič na 2 hodiny. K 1/2 maratónské vzdálenosti nemám žádný respekt, takže předpokládám, že bych to měl zvládnou a za 19 dní se dokážu připravit. Doufám, že opak nebude pravdou. Držte mi palce.
Kolo přijde na řadu až po 1/2M, abych netříštil síly. 
Hlavním programem září bude ale hlavně rehabilitace operovaného ramene. 

Tolik pro dnešek. Další reporty už budou doufám opravdu o tréniku a přípravě. 

Žádné komentáře: