11. února 2008

Leden/únor aneb Maraton za rok ( už jen 3 měsíce)

Další měsíc mé cesty k prvnímu maratónu mám za sebou. Pro ty, kteří mají rádi stručnost byl přelom ledna a února ve znamení
- polevení v tréninku
- hledání motivace v mezisezonním období
- "flirtování" se Šnekem.
Pokud máte zájem o podrobnosti, čtěte dále.



Nejlepší představu o naběhaných objemech Vám dá můj tréninkový denník. Tady je odkaz.

Minulý měsíc jsem se při hodnocení poklesu měsíčních naběhaných objemů za prosinec vymluvil na Vánoce. To ještě šlo, to je celkem rozumný důvod. Slíbil jsem si opětovné zvyšování objemu. Jaká je skutečnost? Posledního ledna jsem pokořil chabou stovku naběhaných kilometrů. Další pokles. Takto trénink a zlepšování obecné vytrvalosti asi nemá vypadat. Jaké jsou důvody? Sebekriticky přiznám, lenost. Běhám večer, po práci. Domů přijedu v pět nebo v šest, jak to v práci vyjde. Venku je tma, člověk je po celodenním zápřahu unavený a tak si občas řekne, dneska běh vynechám. Ale další den mám službu, takže zase bez běhu a po službě jednou vyřizuji nějaké osobní věci, nebo se jede na basket (Nymburk v ULEB Cupu jede). Takže z jednoho dne bez běhu jsou tři dny. Dlouhé běhy, 18 km, dávám o víkendu. Ale, jeden víkend jsem kupoval nový počítač, který jsem pak několik dní dával dohromady, jeden víkend služba, atd. Podtrženo, sečteno, trénink jsem v lednu flákal.

Pohled na lednové tréninky a celkový objem mě ale nakopnul. Řekl jsem si dost lenosti a flákání. A v únoru naopak jedu. Držím pravidelný rytmus trénink,volno,trénink,volno... Taky jsem trochu zrychlil své OV běhy, nyní je dávám hluboko pod 6 min/km. Minule jste mi v diskusi radili zrychlit, tak tak činím. Díky. Zařadil jsem i dva intervalové tréninky. Jednou delší intenzivnější úseky, asi 800 m, podruhé na dráze 10x200m v tempu 45-50 sec. To je tempo okolo 4 min/km, můj letošní cíl na 10 km. A musím říct síla. Těch deset úseků jsem zvládl, to jo, ale představa, že mám v tomto tempu pokračovat dalších 40 minut, tak to teda nikdy. Pozitivem ale je, že po první „intervalovém“ tréninku mě nohy bolely asi týden, po tom druhém to byly jen dva dny. Takže jo, zlepšuji se. Intervalové tréninky na dráze plánuji tak jednou za dva týdny. Zatím si myslím, že to bohatě stačí, udržet svaly v intenzivnější činnosti.

Původně jsem chtěl pokračovat podle úvodu dalšími tématy, ale to by bylo moc čtení najednou. To by jste nezvládli, takový nápor. Takže jsem se rozhodl své měsíční hlášení rozdělit na více částí, které budu publikovat postupně. Ale nebojte, o nic nepřijdete.

7 komentářů:

Aldaman řekl(a)...

Ahoj Dane. Vidíš, že to jde, jen nesmí být člověk líný a říkat si dnes běhat nepůjdu nechám to nazítra :-). Já, když vím, že nemůžu jít odpoledne nezbyde mi nic jinýho než vyrazit v 5:00, abych mohl být v 6:00 doma, vypravil děti do školy a školky a hurá v 7:00 do práce :-). V únoru padne určitě hrancie 180 km možná i víc ? A z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že jeden takový intervalový trénink a nebo závod v týdnu není na škodu.
Ať to běhá, hlavně bez zranění.

Daniel Zoubek řekl(a)...

to aldaman :
do práce vstávám před pátou ráno. vlak mi jede v 5:26. Pokud bych chtěl jít běhat, tak to abych vstával v půl čtvrté. To bych ani nemusel chodit spát a dát si dlouhý běh mezi jednou a čtvrtou. A pak hurá do práce.
:-)

To by mě teda nebavilo. To je hnusná řehole.

Aldaman řekl(a)...

Tak to by nebavilo ani mě :-D. Už těch 4:30 kdy vstávám, je šibeniční a to max. 2x týdně tak brzo vstávám, častěji rozhodně ne, to raději nepůjdu. Také je potřeba se trochu vyspat.
A je mi jasné, že někdy to holt nejde, rodina, děti atd. si také žádá své :-).

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Dane.
Jeden dotaz mimo mísu. Včera jsem si zkusmo koupil špičky nikoret. Hned jsem jednu zkzsil, a nějak mi to nic nedělá. Na jak dlouho má vydržet jedna náplň?

Daniel Zoubek řekl(a)...

Ad nicorette

špička, rest jedna náplň mi vydrží tak na hodinu až dvě intenzivního "kouření". U špiček a žvýkaček mě to "škrábe" v ústech a v krku, takový divný pocit. Pak už při tahání v ústech nic necítím.
Špičky bych přirovnal spíše ke kouření doutníku než cigaret, ale dá se na to zvyknout. Šnekem doporučované Paipo jsem taky zkusil, to vydrželo asi dva dny, je to takové "light", příjemné, nicorette je "hardcore", pro drsňáky.

Při užívání nicorette toho člověk moc necítí, jak píšou v letáku, cigaretu a pocit z kouření to nenahradí, to je fakt, to je jen šidítko. Ale obsažený nikotin dělá divy, aspoň u mě.

Ale na druhou stranu, když si zapálíš, co to dělá, kromě škrábání při šlukování. Vlastně taky nic.

Anonymní řekl(a)...

Ten anonym jsem přece já Šnek. Ale pod mým jménem to chtělo nějakou registraci, tak jsem anonym.
Díky za info ohledně nikoret. Ty Paipo by měly vydržet 8 hodin "provozu" a celkem to odpovídá (evidoval jsem si to). Taky ale záleží který druh máš:
hnědý jsou nejméně výrazný
žlutý zase nejvýraznější
a zelený jsou akorát-ty mám nejradši. Kopil jsem si na začátku odvykačky (3 týdny) od každého jednu a pořád je ještě používám i když tu hnědou asi už brzo vyhodím.

Daniel Zoubek řekl(a)...

Nazdar šneku.
Snad bude dneska služba klidnější a dokončím druhou část mého povídání. včera jsem si doma našel pěkné obrázky :-)

Paipo byl dobrý tip, díky.
Paipo jsem si pořídil dvě, herbal a refresh, nebral jsem grep, to nemusím. na barvy se mě neptej, jednak s tím mám problém a už nevím, jakou mají krabičky barvu.

dotahal jsem refresh, eukalyptus atd. k testu čeká druhá s příchutí listové zeleniny (to bude síla).

Jinak s tím logováním, identifikací apod. taky se mi někdy nechce vyplňovat kolonky, někdyt do chce registrace apod.