22. května 2008

Co se povedlo a nepovedlo, aneb Maratón za rok.

Stručné zhodnocení mé roční cesty za maratonem v několika bodech, trochu se pochválím, ale ani sebekritika nebude chybět. Toto je úvodní stručný článek mé maratonské rekapitulace.



Povedlo seNekouřím.
Podařilo se mi přestat kouřit, a to díky běhu. Asi největší zisk.

Běhám.
Mé odhodlání mi celý rok vydrželo. Cestu k maratonu jsem neopustil. Příjemně jsem potěšil sám sebe. Běh mě baví a vím, že v něm chci pokračovat.

Zdraví a zranění
Celý rok jsem byl zdravý, nemoci se mi vyhýbaly. Stejně tak zranění a jiné zdravotní komplikace. Můj podíl je na tom asi malý, snad jen v tom, že jsem si trénink dávkoval přiměřeně

Otužování
Úžasná věc. Jsem teplomilný člověk, studená voda býval můj nepřítel. Ale povedlo se, po malých krůčcích, ale povedlo. Teď se těším na ledovou sprchu po tréninku, trénuji hlavně kvůli té sprše.

Nepovedlo sePosilování
To jsem ošidil. Věnuji se posilování břišních svalů, to je základ ke správnému dýchání a držení těla, to jo. Ale dále jsem se nedostal. Ostatní svaly jsem zanedbal.

Strečink
Tak ten jsem zcela obešel. Těch pár cviků, které prováním před závody je spíše k smíchu. Pro laika to možná vypadá zajímavě, ale kdo o strečinku něco ví, ten se musí při pohledu na mě válet smíchy.

Dlouhé běhy
Dlouhé běhy jsem do tréninku zařadil, ale nebyly dostatečně dlouhé a nebylo jich moc. Tělo a hlava si neměli kdy zvyknout na takovou dlouhodobou zátěž.

Tolik pro dnešek.
Podrobné zhodnocení mám připravené, jen Vás mé čtenáře a fanoušky nechci příliš zahltit. Komentáře jsou vítány, pro mě už ani ne, spíše pro následovníky jako poučení, čemu se věnovat více, co nezanedbat atd.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Seš dobrej :-)) to ne kouření nemá chybu.
Co rozcvička? Ne třeba úplně každé ráno... cviky na záda atd. a nějaký ten strečink se tam taky vejde.
mapo