15. listopadu 2008

SILD kros, 2.11.2008

Poslední závod celoročního běžeckého seriálu behej.com. Po předchozích závodech ve Východních Čechách, které jsem považoval za výkonnostní vrchol, jsem si na tento závod nedával žádné velké výkonnostní cíle. Hlavním cílem bylo se nezranit před blížícím se maratónem v Aténách.




Po Týništi jsem druhý den v tréninku zařadil jeden krátký regenerační běh. A vzhledem k blížícímu se maratónu mě hlodalo svědomí, že mi chybí dlouhé běhy, že jsem vše věnoval rychlým tréninkům na 10za40. Tak jsem den před SILD krosem zařadil jeden dlouhý běh 20 km. Opravdu "ideální" příprava na závod.

Počasí k závodu bylo typicky podzimní, takové "dušičkové". Zataženo, sychravo, mlha, zima. Trať slibovala terénní běh nahoru-dolů, resp. dolů-nahoru. Něco jako Dolany u Klatov, to byl taky terén nahoru-dolů, jen v teple. Obě varianty - terén a kopcovitý profil nejsou mé oblíbené. Ideální předpoklady pro nějaký ostudný výkon.

Běží se dvě kola po 5ti kilometrech, první půlka každého okruhu je klesání a pak prudký výběh. Druhá půlka okruhu je mírné stoupání ke startu/cíli.

Startuji spíše se zadních pozic, postupně se propracovávám dopředu, cílem je se v prvním kole moc nezničit, ušetřit trochu sil do závěru. Druhá zatáčka v terénu, kluzký kořen a já se válím v podzimním listí jak... Pád se obešel naštěstí bez následků, pokračuji v běhu. Klesáme na nejnižší bod trati a trať se začíná zvedat. Zatím to jde. V kopci se snažím příliš netlačit na pilu. Nejhorší je přeběh cesty, která má na okrajích prudké valy. Ty jsou na přeběhnutí nejhorší.

Dále následuje celek rovinatá pasáž k cíli. Občas někoho doběhnu, občas se okolo mě někdo prožene. Dobíhá mě taky Antonín Ungr, se kterým se na většině závodů "honíme", ve Východních Čechách jsem mu úspěšně utíkal. Teď je na tom ale podstatně líp než já. Snažím se, snažím, ale postupně, metr po metru se mi vzdaluje. Konečně cíl, vbíhám do druhého kola. Teď je teda čas to rozbalit(haha). V klesání se snažím hlavně nespadnou, následné stoupání jdu o něco svižněji, už se není proč šetřit. Zrychlení se nekoná, aspoň že to není výrazné zpomalení. Asi se projevuje ta včerejší dvacítka. Před sebou nikoho nemám, za sebou slyším nějaký dech, tak se snažím aby se moc nepřibližoval. Trať kličkuje mezi stromy, netrpělivě vyhlížím cíl, ten je stále v nedohlednu. Občas zavrávorám na kořenu, občas to uklouzne, takový běh mě nebaví, mám skoro problém se udržet v běhu, skoro bych řekl, že jsem se v tomto slalomu mezi stromy a kořeny nudil a neskutečně se těšil na cíl. Ještě, že mám za sebou soupeře, který mě trochu tlačí vpřed. A konečně cíl. Čas 46:29, ale ten není podstatný.

Hodnocení
Závod jsem odběhl, bez zranění. To je hlavní. Po přepočtu si připisuji do poháru behej.com neskutečných 74 bodů. Zvlněný profil jsem zvládl, výběhy mi moc nevadily. Ale co mě fakt nebavilo byl terén - listí, kořeny. Člověk musel pořád dávat pozor kam šlape. Aspoň vím, na co se v budoucnu zaměřit. V posezonních výprodejích si pořídím nějaké krosové boty na příští sezonu...

Jinak závod to byl pěkný, dobře zorganizovaný. zajímavý běžecký terén, pro mě zvyklého na asfaltovou rovinatou cyklostezku byl takový kros nová zkušenost.


Čísla
Čas 0:46:27 (10 km)
TF prům. 171
TF max. 190

A na závěr nějaké fotky


Pár sekund po startu. Všichni běžci jsou rozmazaní, protože běží, jen já z toho davu razím tím, jak jsem ostrý. Asi jsem se ještě nerozběhl.





Finiš. A hned dvakrát. Když to porovnáte s předchozími závody, tak je vidět trochu jiný výraz ve tváři.


Hotovo, dobojováno. Pohárová sezona skončila.

3 komentáře:

Vl001 řekl(a)...

Hodně štěstí v Aténách. Těšíme se na report!:-)

Anonymní řekl(a)...

Těch 20 km před závodem jak jsi psal, nebylo moc rozumné. Jo tak ještě maraton v Aténách. Tak hodně štěstí a také se těším na článek. Na jaký čas to chceš běžet ?

d řekl(a)...

Nazdar,
díky za přání do Atén, ale mám hroznou ztrátu v článcích, už mám po Aténách, včera jsem dopsal obecný popis maratonu pro behej.com a dnes bych snad mohl dokončil popis mého výkonu.

Jinak, plán na Atény je/byl si to užít, bez aspirace na nějaký čas. Snad, pokud by to šlo, to dát pod 4 hodiny.

A ta dvacítka před SILDem, to byla příprava na maraton. Jak jsem psal, výkonnostním vrcholem bylo Týniště, SILD bylo "jen" uzavření poháru behej.com.