17. prosince 2008

Rekapitulace 2008 - Pohár behej.com

Zahajuji sérii článků na téma rekapitulace roku 2008 z pohledu běhů a jednoho triatlonu.


Začnu celoročním seriálem závodů Pohár behej.com. Organizátoři vybrali zajímavou směsici závodů, od malých, komorních, s rodinnou atmosférou, až po větší až velké závody s mnohaletou tradicí. Snad jedinou kaňkou v kalendáři byla termínová kolize s Běchovicemi. Zajímavou variantou bylo několik víkendových dvojbojů se závodem v sobotu i v neděli. Pro příští rok bych ještě zkusil přidat třeba i trojboj s pátkem.



Za nejpovedenější závody, kdy organizátorům dávám velkou jedničku bych zařadil :
Běh Kerteamu za příjemnou atmosféru, navigaci přes mapy a hlavně skvělé domácí pomazánky po závodu.
Dolanský přespolní.... za perfektní regeneraci na místním koupališti.
Běh oborou za příjemnou atmosféru, ukázkovou navigaci pomocí internetových map a domácí koláče pro závodníky.

Černý puntík nebudu dávat konkrétním závodům, ale obecně všem, která mají v propozicích větu "registrace v Sokolovně" či "start před Sokolovnou" bez dalšího upřesnění (těchto závodů bylo několik).
Zde bych si dovolil dát jedno doporučení organizátorům poháru. Každý pohárový závod by měl mít přesně určené místa presentace, startu a cíle (pokud se liší) v podobě adresy a ideálně i s odkazem na nějaký mapový server.

Celkově jsem se umístil mezi muži na 10. místě, ve své věkové kategorii jsem na bedně, třetí. Bodové zisky z jednotlivých závodů se postupně zvyšovaly, přepočet na soutěž "Skokan roku" vychází zlepšení o 15%, to už velice pravděpodobně v dalších letech nezopakuji.

A teď konkrétní rozbor mé pohárové účasti. Postřehy třeba poslouží organizátorům jako zpětná vazba, či ev. budoucím účastníkům.

01.03.2008 - Palestra Kbelská desítka - Praha 9 - Kbely (10 km)
ZRUŠENO!!!
Vichřice, která tento závod zrušila, mě zastihla cestou na letiště.

08.03.2008 - Pečecká desítka - MJK - Pečky (10 km)
V té době jsem byl služebně ve Vídni. To nám to pěkně začíná, dva závody, dvě neúčasti...

22.03.2008 - Běh Kerteamu - Praha - Velká Chuchle (8550m, 00:40:23, 67.5b.)
Konečně na trati.
Trať zvlněná, náročná, organizace skvělá, pochvala.
Do závodu jsem šel natěšen a nažhaven. Stoupání v závěru každého se tří kol mě ničilo. Čekal jsem po zimní přípravě lepší čas.

06.04.2008 - Velká Morava - Mikulčice (10 km)
Další absence, ale tak daleko se mi opravdu nechtělo.

12.04.2008 - Bakovský půlmaraton - Bakov nad Jizerou (21,1 km, 01:47:28, 65.1b.)
Trať zvlněná, organizace dobrá.
Zvlněnou trať jsem zvládl slušně, v závěru jsem měl i sílu na zrychlení.

13.04.2008 - CKP Cena Nasavrk - Nasavrky (15km, 01:17:52, 58.1b.)
Trať zvlněná, organizace dobrá, ale vyhlašování bylo nechutně dlouhé.
Víkendový dvojboj. Den po Bakovském 1/2M jsem nečekal žádný extra čas. Běželo se mi ale nic moc, byl jsem v jakémsi vakuu, okolo mě nikdo, kdo by mě zepředu táhnul či zezadu popoháněl.

27.04.2008 - Praha - Brandýs - Praha Kbely-Brandýs nad Labem (15km, 01:12:01, 68.9b)
Trať zvlněná, organizace nic moc. Potěšilo občerstvení na trati.
Ale propozice o místě startu a cíli, včetně dopravy, byly hodně obecné - start u sokolovny, cíl u sokolovny. Nejstarší závod na světě, ale pořadatelé jsou technikou u prvního ročníku. Internet, mapy apod. jim nic neříká. Po doběhu občerstvení a vyhlášení v místní škole, opět navigace jak noha - běžte rovně přes koleje, pak doprava a tam to uvidíte.
Závod jsem zvládl díky Petrovi Kostovičovi, který mi dělal doprovod a celou trať mě táhnul, ve stoupáních "kontroloval" práci rukou,... Ve finiši jsem ho pak porazil. Ještě jednou "Díky Petře."
Na to, že jsem den před závodem běžel dlouhý 30ti km běh jako příprava na PIM, tak výsledek je celkem slušný.
Zapoměl jsem si doma hrudní pás, byl jsem bez kontroly tepu a času, psychicky hrůza.

03.05.2008 - Memoriál Karla Raise - Počerady (15 km)
Plán víkendových služeb mi nedovolil účast.

04.05.2008 - Běh Javorkou - Česká Třebová (6 km)
Plán víkendových služeb mi nedovolil účast.

31.05.2008 - Bystřickem kolem Vírské přehrady - Vír (28 km)
Třetí absence za sebou, nějak to flákám, ale finále basketbalové Mattoni NBL si jako správný fanoušek nymburského basketbalu nemohu nechat ujít.

14.06.2008 - Krajem bitvy u Kolína - Nová Ves I u Kolína (8,4 km, 00:38:36, 72.7b.)
Malý, komorní závod, kousek od domova. Sympatická, rodinná atmosféra. Zázemí horší.
Trať zvlněná, náročná. Ale po PIMu a Lysé hoře mě nemohlo nic překvapit. Dvě kola jsem zvládl dobře, bez větší krize či trápení. Potěšilo poprvé přes 70 bodů do poháru.

29.06.2008 - Konopišťská desítka - Benešov (10 km, 00:44:36, 74.8b.)
Rovinatá trať, tři kola okolo rybníku. Organizace dobrá. A Ivo Domanský jako komentátor byl kapitola sama pro sebe.
V plánu jsem měl útok na 45ti minutovou hranici na desítku. Povedlo se, v druhé půlce závodu už jsem toho měl dost, ale podařilo se. A těch bodů...

16.07.2008 - 229. Malá cena Monaka ZRUŠENO!!! - Slatiňany (10 km)
Rodinnou dovolenou jsem plánoval podle termínovky poháru, ale větru dešti člověk neporučí.

26.07.2008 - Dolanský přespolní běh přes Vorlíky - Dolany u Klatov (8,1 km, 00:41:25, 67.0b.)
Náročná kopcovitá trať, dvě kola. Organizace perfektní, navigace na místo startu, po závodě k dispozici koupaliště. Závod s rodinnou atmosférou, naprosto super. Rád se sem vrátím.
Ale můj výkon, hrůza. Už v závěru prvního kola jsem byl na ručník. Společnými silami mě udolalo stoupání na trati a sluníčko. Pochopil jsem, že kopce nebudou můj přítel, pokud se na ně nezaměřím v tréninku. A taky "kvalita" letního tréninku byla spíše na úrovni regenerace než zlepšování výkonnosti.

16.08.2008 - Běh oborou - Kopřivnice - Mniší (10 km, 00:46:12, 72.9b.)
Náročná kopcovitá obrátková trať. Organizace opět na výbornou. Snad první organizátor, který využil možností internetu. K dispozici byla navigace v mapě na start závodu i vyznačená trať. Menší závod s příjemnou rodinnou atmosférou, organizačně zvládnutý na výbornou. Velká pochvala a poděkování.
Po debaklu v Dolanech jsem se v tréninku zaměřil právě na kopce týdenním "soustředěním" u rodičů v Beskydech. Děti si užily babičky, já jsem si pěkně potrénoval v kopcích...
Do závodu jsem šel opatrně, hlavně nepřepálit, to bylo mé heslo. Povedlo se, zvlněnou tra%t jsem zvládl skvěle, v cíle jsem ještě cítil, že mám rezervy. Jen to počasí se nepovedlo, mokro, déšť.

28.09.2008 - Běh Neumannovou stezkou - Unhošť (9,6 km, 00:43:24, 76.0b.)
Zvlněná trať s jedním stoupáním. Organizace dobrá, až na navigaci. Opět informace strohá - start u sokolovny, bez uvedení ulice či nějakého orientačního bodu.
Taktika byla jasná, pod kopec v druhé polovině trati doběhnout relativně svěží a pak to rozbalit. Povedlo se. Stoupání se nezdálo ani tak prudké. Závěr jsem pěkně vystupňoval. A ještě jsem měl pocit, že nějaká rezerva tam je. Poprvé přes 75 bodů.

11.10.2008 - Cena Metuje - Nové Město nad Metují (10 km, 00:43:57, 71.3b.)
Zvlněná trať s jedním stoupáním ve finiši (snad neexistuje horší varianta). Organizace dobrá, až na navigaci. Stejně jako u několika předchozích závodů - start u sokolovny, bez uvedení ulice či nějakého orientačního bodu. A přitom stačí tak málo...
V tomto případě by šetřit síly na stoupání bylo špatně. Prostě jsem se do toho obul od počátku a čekal, co to udělá. Více než kilometrové stoupání do cíle jsem sice nezvládl stupňovaným tempem, ale myslím, že jsme moc neztratil. A pěkný osobák. Je ty body nic moc (díky mladým chrtům, co překonávají traťové rekordy.)

25.10.2008 - Hronov - Náchod - Hronov - Náchod (9,7 km, 00:41:04, 70.7b.)
Rovinatá, příjemná trať. Organizačně závod pokulhával, šatny někde na opačném konci města, v místě startu trochu zmatené, dlouho jsem hledal záchody ukryté a neoznačené v místní škole, autobus s oblečením odjížděl neznámo kdy - před startem, po startu?. Na tak velký závod s mnohaletou tradicí nic moc. Předstartovní příprava byla díky tomu taková nijaká, vůbec mi to nesedlo, radši mám svůj klid, start a cíl na jednom místě.
Chtěl jsem se "jen tak rozběhnout" před následujícím závodem v Týništi, nakonec jsem si ale pěkně stupňovaným závěrem dal do těla, v přečtu na desítku by to byl další osobák. A dostal jsem oficiální triko za deset pohárových závodů, skvělé.

28.10.2008 - Týnišťská desítka - Týniště nad Orlicí (10 km, 00:42:02, 75.9b.)
Rovinatá obrátková trať lesoparkem. Organizačně dobře zvládnuté.
První závodnický návrat, první závod, který už jsem loni běžel. Cíl byl čas pod 41 minut (10za40). Dal jsem do závodu vše, ale od půlky jsem pomalinku zpomaloval, nebylo sil na zrychlení, i když vodič by se našel. Výsledný čas odpovídá mému současnému maximu, lépe už to zaběhnout snad ani nešlo.

01.11.2008 - Hornická desítka - Frýdek-Místek (10 km)
Tak daleko se mi nechtělo, v poháru jsem nikoho neohrožoval a mě taky nikdo neohrožoval...

02.11.2008 - Sild kros - Praha, Krč (10 km, 00:46:27, 74.1b.)
Náročná zvlněná terénní trať se dvěma okruhy. Organizačně průměr, horší zázemí, ale co by člověk chtěl za to minimální startovné. Ale podobný závod v Chuchli se Kerteamu podařilo zorganizovat podstatně líp.
V hlavě už jsem měl "vypnuto", bez výkonnostního plánu, kopečky mi nevadily, ale terén ano, kros není nic pro mě, zatím. Čas odpovídající podanému výkonu, body jsou proti předvedenému výkonu přímo královské.

Žádné komentáře: