31. října 2009

Podzimní (2) běhání

Po úspěšném zvládnutí polovičního IM v Doksech jsem zahájil podzimní běžeckou přípravu s cílem zaběhnout 10pod40, nebo spíše aspoň 10za40. V rámci této přípravy jsem absolvoval pár závodů.




Setkání behej.com, 28. - 30.8.2009

Následující víkend po Doksymanovi patřil tradičnímu setkání na Vysočině pod patronací serveru behej.com. Co se tam dělo jsem popsal zde. Z mého pohledu to byla regenerace. Po HIMu jsem se jen zvolna rozbíhal, výběh na Javořici byl téměř utrpením. Je otázka nakolik to bylo únavou po triatlonu a nakolik to bylo rovinatou běžeckou přípravou letos. Veškerý trenink i závodění probíhaly pouze v polabské placce, kopec jsem za celý rok neviděl.
Ale jako regenerace, především hlavy, byl víkend na Vysočině super.
Běh zámeckou oborou, Lysá nad Labem, 5.9.2009
První pokus o probuzení a nastartování se do závodní nálady. Podle mé loňské a vlastně i letošní jarní zkušenosti se potřebuji několika závodama "nabudit" do správného rytmu. Web pořadatelů byl strohý. Klasické určení místa startu, zámecká zahrada. Tečka, konec. Kde je zámek? Kde v zahradě to bude? Nic. Pořadatel nepředpokládá, že přijedě někdo nový. Najdi a poraď si sám. Podle mapy jsem tak nějak odhadl, kde že se zámek, resp. domov důchodců, který zde sídlí, nachází.

Park není tak velký, takže i registraci jsem našel. Trať po pěšinkách v parku byla decentně nepravidelně značená fáborky, které svou velikostí a barvou pro mě kompletně splývaly s okolím (jsem krátkozraký a mám poruchu barvocitu). Ale neplánoval jsem útok na vítězství, takže jsem se pouze držel davu před sebou a snažil se, ať mi neutečou.
Trať ve tvaru osmičky se běžela dvakrát. Celkově měřila podle měření na mapy.cz 4,09km. První kolo mi ještě šlo, ale druhé bylo vyloženě trápení. Nohy nechtěly běžet, měl jsem je jak z olova. Běžci přede mnou se postupně vzdalovali. Nakonec jsem se dotrápil do cíle. Pocitově nic moc, spíše nic.
Ale postupně jsem se v dalších dnech a týdnech rozběhal.


Čísla

Čas 0:17:53 (4,09 km)
Tempo 4:22 min/km
TF nevím, pulsák stávkuje :-(


To už tady jednou bylo, všichni běží(jsou rozmazaní), jen já asi stojím.

Běchovice-Praha 2009, 27.9.2009
V rámci podzimní přípravy jsem si dal i návrat na tento historický závod. Intervalové treninky už jsem zvládal, tělo začínalo "poslouchat". Konkrétní výkonnostní cíle jsem si nedával. Chtěl jsem se rozzávodit, v úvodu se trochu pošetřit a v hrdlořezáku to rozbalit a vystupňovat do cíle pod 45 minut. Letos jsem moc závodů neabsolvoval, takže jsem se těšil na předstartovní "rej" v Běchovicích. Pár lidí jsem potkal, pokecal,...

Po registraci jsem si koupil nové skvělé ponožky behej.com. A hurá na start.

První závod s Polarem. Takže můžu průběžně sledovat tempo. To se drží v intervalu 4:20-4:30, postupně spíše těch 4:30. Ale pocitově se mi běží dobře. A přichází stoupání. Tempo postupně padá a padá a padá až přes 5 min na km. V závěru zrychluji, cílová rovinka je nekonečná.
Výsledný čas je nad 45 minut, takže jeden cíl nesplněn.
Druhý cíl, rozbalit to ve stoupání, nesplněn (5min/km je spíše zabalení než rozbalení).
Třetí cíl, rozzávodit se, splněn. A to je , myslím, nejdůležitější.


Čísla

Čas 0:45:06 (10,03 km)
Tempo 4:30 min/km
TF prům. 163
TF max. 176


Tohle vypadá jako finiš s úsměvem


A tady je vše podrobně z Polaru.



Tolik pro dnešek, příště další dva závody.
Ještě malý "reklamní" doplněk. Tento článek byl dokončen za nemalé podpory

Merlot Barrique
pozdní sběr
suché
2007
Pavel Červenka
Čejkovice

Žádné komentáře: