4. května 2014

IM 70.3 St. Polten - zimní příprava

S koncem dubna jsem "zakončil" přípravu na letní tri sezonu, která začne za necelý měsíc HIMem v St. Poltenu. Duben byl poslední "objemový" měsíc. Jak jsem připraven? 



To se uvidí 25.5. na trati.
Příprava na letošní sezonu začala vlastně již v srpnu loni zakoupením cyklotrenažeru. Po absolvování Ostravského maratonu jsem jej začal aktivně využívat. Viz jeden z předchozích příspěvků. Vydržel jsem na něm poctivě šlapat až do konce března. Jiné roky jsem kolo v srpnu odložil a "osedlal" až v průběhu dubna. Podle toho taky vypadaly časy v cyklistice na triatlonech. Od října jsem měsíčně našlapal 340-380km. První venkovní vyjížďky tomu odpovídají. Průměrná rychlost je o několik km/h vyšší, pocit o několik řádů lepší.

Běžecká příprava probíhala tak nějak standardně. Díky kombinaci s cyklotrenažerem nejsou naběhané kilometry nijak vysoké, ale intenzita byla vyšší. Že jsem na tom běžecky dobře se ukázalo na desítce v Českém Brodě v březnu, čas 46:36 je nejrychlejší od r. 2009. A 1/2M minulý týden v Nymburce za 1:46:42 (ofic. 1:46:54) je druhý nejrychlejší 1/2M v mém podání.

Plavání, první disciplínu triatlonu, jsem si nechal nakonec. Zimní plavání jsem v předchozích letem provozoval nepravidelně, náhodně. Letos se snažím chodit na bazén podstatně více. Není to sice žádná hitparáda, o pravidelnosti se hovořit nedá, ale díky neoprenu se plavání nebojím. Utopit bych se neměl. :-)

Celou zimní přípravu jsem zakončil velkoobjemovým měsícem. Duben jsem začal ostře. Musel jsem si v práci vybrat starou dovolenou, tak jsem si dal na Apríla tři fáze. Dopoledne 53km kola, na mé poměry v neskutečném průměru 30km/h. Odpoledne následoval 17km běh v tempu 5:18. A večer jsem se zašel "okoupat" na bazén. To už jsem dal jen decentních 1200m. Od svého tréninkového rádce/poradce jsem se dozvěděl "Tak za takový trenink bych se nestyděl ani já." To potěší.
Nakonec celý duben dal slušné součty. V plavecké a cyklo přípravě jsem nikdy nedal větší měsíční objemy. Naplaváno 6,8km. Na kole najeto 527km. Naběháno 192km.

Květen bude takové lehké "šolíchání". Objemy se sníží, trochu přidám na intenzitě. Ale jen tak decentně. Doladit "formu" na St. Polten.

PS: Nebojte, nebudu Vás zásobovat články tak často. Jen jsem se chtěl pochlubit, jak jsem v dubnu pilně trénoval. :-) Další krátký report čekejte až před odjezdem do St. Poltenu.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ano objemy se sníží, tak někde okolo 20.5. myslím :P
IM