2. února 2015

IMAT 2015 - leden/únor

Přelom roku a první půlka ledna byla ve znamení zvyšování intenzity a objemu, dle Friela Základní období 2. Dobré pocity zhatilo nachlazení v minulém týdnu. Po prosincových vilijovkách, byl tentokrát problém viroza. Pořád něco :-(



Trénink leden
Základní období 2 pokračovalo druhým cyklem, tentokrát pro předpokládaný roční objem 400 hodin. Celkově jsem vstřebal postupně narůstající objem, našel jsem si určitý týdenní pracovně-tréninkový rytmus. V prosinci jsem měl trochu problém dodržet doporučené týdenní časové objemy, v lednu to problém nebyl.
Na konci regeneračního/flákacího týdne mě ale postihla viroza. Hlavně rýma a bolest svalů, lehce zvýšená teplota. Nasadil jsem vlastní medicínu. Zvýšené dávky kyseliny ascorbové (alias vitamin C) a "čínský penicilin", čaj Pu Ehr. A samozřejmě tréninkový klid. Týden bez tréninku, ale radši se pořádně doléčit.

plavání se nic nemění, dvakrát týdně necelá hodina. Jednou veřejné plavání, jednou "prázdný" oddílový bazén. Objemy postupně rostou. Jak jsem psal minule. Žádné intervaly apod. Většinou odplavu 3x300-500m, cca po 100m se zaměřuji na jednotlivé aspekty TI - trpělivé ruce, ruka loutky, správné časování dýchání,... A počítám tempa na bazén. Na začátku tréninku to je 22-24 záběrů, ke konci tréninku 25 záběrů. Bazén 25m.

Na kole to jsou smíšené pocity. Opět se opakuji z předešlého měsíce. Trénink síly je zábavný. 7x4min na těžký převod, jako simulace kopců, 2min lehčí převod. To by celkem šlo, po těchto 42minutách toho mám dost, ale pocity jsou pozitivní. Ale STÁLE se mi nedaří prodlužování tréninku. Sice už jsem se dostal ke dvěma hodinám, ale to musím šlapat na lehčí převod. A trénink tempa, úseky na hrazdě s vyšším úsilím a na vyšších tepech (i když pořád hluboko pod ANP) mi vůbec nevoní. Zvládnu 10, max 15minut, prodlužování se nekoná.

Běh jako moje "hlavní" disciplína mi nedělá problémy. Tempové úseky s TF cca 10 tepů pod ANP lehce prodlužuji. Jednou týdně delší běh, postupně prodlužovaný, momentálně k 20ti km. Tady necítím problém.

Triatlon jako tréninková disciplína? V mém podání se jedná o nedělní třífázový trénink. Ráno bazén, kolem poledne sednu na trenažér a odpoledne vyklusání. V lednu jsem dal dva tyto triatlony v objemech 1,6/41,6/12,3km a 2,05/45,15/11,44km. V součtu cca 4 hodiny tréninku.

Trénink únor
V lednu jsem měl začít Základní období 3, ale místo toho jsem léčil virozu. Posunout celý plán o týden by byla jedna varianta, ale vše musím ještě koordinovat s prací a službami, tak se žádné posunování nekoná. Takže v únoru to budou dva týdny Zák3 následované "flákacím" týdnem a zopakování celého čtyřtýdenního základního cyklu 3 v únoru/březnu.
Hlavní úkol je kolo, prodlužování jednotlivých tréninků a prodlužování tempových intervalů. Prostě se musím kousnout a vydržet.

Doplňuji souhrnou lednovou tabulku.
PlavániKoloBěh
29.12.-4.1.2,0598,7040,07
5.1.-11.1.2,6115,8243,41
12.1.-18.1.3,15125,0244,18
19.1.-25.1.1,125,73x
26.1.-1.2.1,621,9011,29

Posilování
Nic moc. Tolik stručně.
V prosinci jsem posilování spíše "flákal", v lednu se nic nezměnilo. nezbývá než konstatovat - NESPLNĚNO.

Hmotnost
Na rozdíl od posilování se "zlepšuji". Váha se konečně pohla dolů. Týden virozy bez tréninku neznamenal nabrání kil, naopak se váha trvale posunula pod 80kg, občas i pod 79kg. Že by efekt "čínského penicilínu", jiným názvem "spalovač tuku" Pu Ehr?


Excelovskou verzi tréninkového denníku pravidelně aktualizuji zde, Jen jeden list s rokem 2014 a aktuální rok 2015.
Online verze ročního plánu s uvedením plánovaných závodů a doporučených týdenních časových objemů tréninku je zde.

2 komentáře:

Ječmínek Máselník řekl(a)...

Ahoj Dane, já bych do toho plavání vrazil každý den pár sprintů, klidně až na konec před vyplavání. 4-8 délek úplně naplno s dostatečným vydýcháním.
Když budeš plavat pořád techniku a pomalu, bude se Ti potom hodně špatně zrychlovat. Navíc ty rychlé úseky by Tě mohly klidně i bavit, když jich nebude moc :-) Držím palce!

Daniel Zoubek řekl(a)...

Ahoj,
díky za plavecký tip.
Od října poctivě plavu a začínám mít dobrý pocit. A taky, že "objemová" fáze by měla pokročit je kvalitě. Ty úseky zařadím, to je taková obdoba 4-8x100m na konci běhu nebo 10x max kadence na kole. Takové "nenápadné" rychlostní série.