1. října 2016

Pálava Race 2016

Tento závod jsem v plánu původně chvíli měl, chvíli neměl,... Pár věcí nakonec rozhodlo pro variantu ano. Krásné prostředí Jižní Moravy, místní skvělá vína... A protože se pro účast rozhodl i jeden známý (pro něho to byl první HIM), tak bylo rozhodnuto. Jak jsem sám později zjistil, byl to můj jubilejní desátý poloviční triatlon. 



Na místo se vypravuji už s předstihem, protože Jižní Morava stojí za prodloužený víkend. Zajistit ubytování byl trochu problém, ale nakonec se podařilo. Pension Alois v Pavlově nabídl pohodlné ubytování s perfektním zázemím a dvorkem s krásným výhledem na Dívčí hrad. Určitě doporučuji.



V sobotu dopoledne jdu okouknout zázemí závodu a trochu si zaplavat. Rozlehlost Novomlýnské nádrže vzbuzuje respekt. V duchu si říkám, co tady děláš. Máš ho.no naplaváno, neopreny nebudou,... Aby ses neutopil! Z krátkého, asi 300 metrového, rozplavání podél břehu mám ale celkem dobrý pocit. Večer navíc zjišťuji, že neopreny budou povolené. Hurááá!

V sobotu v Pavlově probíhají Krojované hody, kdy se každý musí podílet na zábavě, hodování a pití... Před závodem by se to ale nemělo přehánět. Takže s rozumem...



Závod
Plavání byl jeden delší okruh. Zařazuji se na konec startovního pole, kam patřím a snažím se najít své tempo, styl a hlavně nějakého vodiče, který by se mi postaral po navigaci. To se mi po čase daří, takže se můžu věnovat jen sobě a hlídání/hledání stylu. Letos poprvé mám z plavání dobrý pocit. Konečně.



Depo je klasika, vysoukat se z neoprenu chvíli trvá, natáhnout kompresní ponožky na mokré nohy zabere ještě více času. V depu nebudu nikdy přeborník. A hurá na kolo. Profil, aspoň podle map, by měl být lehce zvlněný. Takové příjemné kopečky, žádné brutální soupání. V Lednici otočka a zpět do Pavlova. To se nabídne krásné panorama Dívčího hradu, který je ale neskutečně daleko. Tento okruh celkem třikrát. V mém podání klasika. První 30ti kilometrový okruh je pohoda, užívám si, kochám se krajinou... Druhý okruh už je horší, ve třetím už trpím (jako obvykle). Sleduju, jak pomalu se Dívčí hrad přibližuje a těším se na druhé depo.


Pozn.
Trať cyklistiky je pěkná, příjemná. Křižovatky zajištěné pořadateli, hasiči a myslím, že i policií. Za to pochvala. Zato kvalita vozovky na české poměry standardní. Jsou úseky, kde je nemálo záplat, nemálo výmolů. Člověk se musí mít stále na pozoru. Hlavně úseky ve stínu, kde ty díry nejsou vidět. Tím si nechci stěžovat, najít kvalitní cestu je pro pořadatele v ČR mnohdy nemožné.

Odkládám kolo a vyrážím na závěrečné půlmaratonské vyklusání. Tři 7km okruhy po břehu. Plánem je vyhnout se chodeckým vložkám. To se mi daří, i když v druhé půlce "běhu" je tempo hodně pomalé. Od půlky druhého kola na občestvovačkách přecházím na "doping" a rychlé cukry. Což je kola. Jestli to pomáhá? Nevím. Chvíli běžím, chvíli běh jen předstírám. V tomhle ploužení se ke mě hlásí pár běžců, spolužák z VŠ a jeden bloger (tenhle blog asi pár lidí čte). Asi nevypadám moc dobře, protože si mě hlídají záchranáří, kteří se mě celkem třikrát ptali, jestli jsem v pořádku. Taková urážka!!! Potřetí jim odpovídám, že nejsem, ale že se do cíle dostanu i po čtyřech.

Pozn.
Berte to jako poděkování a pochvalu pořadatelům/záchranářům. Běžce sledovali vodní záchranáři (běželo se po břehu). Občerstvovačky byly plně zásobené po celou dobu závodu, ani ke konci nic nechybělo. Dobrovolníci byli skvělí. Celou dobu v pohodě, s úsměvem. Mají můj velký dík.

V závěru se snažím, aby můj pohyb zase vice připomínal běh. Nakonec z toho je celkově průměrný čas 6:35:16. Při pohledu to tréninkového denníku to není špatné. Plavání 43:08 a kolo 3:16:11 jsou pěkné časy (nebo byla trať kratší). Ale běh za 2:30!!! To se fakt stydím.

Ale nakonec jsem se dostal i na bednu :-)
Závod, a celý víkend jsem si užil. Krásné prostředí, krásný závod. Jako můj kulatý, desátý HIM, moc pěkné. Určitě doporučuji.

Příspěvek je "trochu" se zpožděním... Čekal jsem, jestli budou slíbené fotky ze závodu...ale vypadá to, že se jich nedočkáme. Pořadatelé psali na FB, že budou do konce týdne, ale nenapsali kterého. Naštěstí jsem se našel na pár fotkách, které pořadatelé uveřejnili hned po závodě. Ale běh a doběh chybí.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

to je hezke binarni startovni cislo