1. května 2015

Nymburský 1/2 maraton 2015

Duben je ve znamení běžeckých závodů. A půlmaraton ve městě, kde bydlím si nemůžu nechat ujít. Navíc je specifický schodovou vložkou, s tou se na jiných závodech tak často nepotkáte. 



Závod jsem bral jako součást přípravy na IMAT, ale samozřejmě jsem chtěl zaběhnout co nejlepší čas. V nejsmělejších plánech jsem myslel i na čas pod 1:45. Základem byla strategie pokusit se udržet tempo na 5min/km, nejlépe po celý závod. První desítka pod 50min. a pak se uvidí.

Registraci jsem si odbyl již den předem, takže závodní neděle byla bez stresu. Počasí je takové nijaké, Není teplo, to je hlavní, ale reálně hrozí déšť, resp. lehký deštík/přeháňka (to v Nymburce bereme jako normální déšť, prší tady málo).
Před startem jsem potkal Rendu. Taky měl podobný plán, atakovat 1:45. Ale má v plánu rychlejší začátek. Takže sice startujeme společně, ale Renda celkem rychle mizí v davu běžců přede mnou. Já se držím plánu, první kilometry za 4:34 - 4:45 - 4:49 - 4:51. Tepy ideálně těsně nad 150. Pak přichází schody a most, takže další kilák je za 5:35. Na schodech se nikdy nehoním, nemá to cenu, jen by se člověk utavil. V klidu nahoru, opatrně dolů, prší, je mokro a schody kloužou. Za mostem občerstvení, stačí pár loků iotů a vody. Další kilometry 4:44 - 4:45 - 5:00. "Hergot, zpomaluji, musím zabrat!!!" Takže 9. kilometr 4:49, to je podle plánu. Přichází další schody, krátká terénní vložka a náběh do druhého kola. Čas 49:48 odpovídá plánu. Vidím slečnu s kelímkem pití a vzpomněl jsem si, že mám v plánu se posilnit do druhé poloviny závodu gelem. Vodu už nestíhám, tak si vychutnám rok prošlý gel bez zapíjení a čekám, co se bude dít. Nic se nedělo, žaludek to zvládl :-)

Společně s 3COPem (foto z ofic. alba Nymburského 1/2M)
Úvod druhého kola je dobrý, tempo se mi daří držet, 5:29 (cca o 100m delší) - 4:56 - 4:51 - 4:59. Hodně mi pomohl 3COP. Před mostem už ale jeho tempu nestačím. Most a schody podruhé, společně s přidanou smyčkou pro půlmaratonce, občerstvení a už je to jen kousek, 6km. Vydržet. Ale nějak mi nesedí čas, vypadá to, že zpomalení na schodech bylo brutální a výsledek bude nad 1:50. "Tak to ne, zaberem!!!" přikazuje mi vnitřní hlas. Další kilák 4:55, ale opět přichází zpomalení na 5:05 a 5:06. To jsem na 8. kilometru a najednou se mi v hlavě rozsvítilo. "Blbe, špatně to počítáš, to jsou kilometrovníky prvního kola, které má 10km a ne 11km." Když zaberu, tak to možná bude i pod 1:45. Takže další kilometr je za 4:44. "A teď ten poslední kilometr zaber naplno, na krev!!!" To se lehce řekne, ale hůř udělá. Nemám za sebou Romana, který mě ve finiši umí pořádně vyhecovat (V Hrádku poslední kilák za 3:52). A ještě k tomu schody přes zdymadlo a terénní vložka. Takže nakonec poslední kilák jen za 5:37. Celkově 1:46:24.

Finiš sice do krve, ale bez Romana to nemá tu kvaliku :-)
Sice jsem sice ambiciozní cíl pod 1:45 nesplnil (stejně jako loni), ale proti loňsku jsem rychlejší (loni 1:46:42), zimní příprava nebyla špatná.

Čísla
Čas : 1:46:24 (ofic. 1:46:32,7)
Tempo : 5:03 min/km
TF : 150/168

Žádné komentáře: