20. dubna 2015

Běh Hrádkem 2015

Další závodní test běžecké formy. A další rest z minulosti. Už loni jsem se chystal si zaběhnou s kamarády z TT KPM. Letos to vyšlo. 




Původně jsem účast na Běhu Hrádkem plánoval jako součást přípravy na IMAT 2015, pak jsem ji zavrhl, abych se nakonec rozhodl. že pojedu. (A tak to je se mnou pořád).

Předzávodní příprava nebyla úplně ideální,
Neděle - Běh městě Jarmily Kratochvílové (15km)
Pondělí - práce / služba (24hod)
Úterý - kolo 85km (včetně intervalů 3x10km)
Středa - kolo 90km (původně bylo v plánu 130km, ale pro totální vyčerpání a zimu jsem to zkrátil)
Čtvrtek - práce / služba (24hod)
Pátek - cesta vlakem 400km, lehký klus 2km, večer rodinná oslava v Pivnici Pod padákem
Sobota - Běh Hrádkem (8km)

Takový týden nedával velké naděje na kvalitní výsledek. Svou účast jsem bral jako duševní odpočinek, trochu "protáhnout trubky" a kvalitně potrénovat. A samozřejmě porazit ostatní členy TT KPM.

Běh Hrádkem je tradiční závod, letos se konal již 21. ročník. Termín týden po Velikonocích nabízí různorodé počasí, jednou skoro léto, jindy zase závěje sněhu,... Letos bylo počasí rozumné, bez sněhu, příjemné teplo, slunečno. Trasa vede po asfaltových cestách v Hrádku, většinou rovinatá, s jedním pořádným výběhem a seběhem a krátkou krosovou vložkou.

Na startu jsme nakonec jen čtyři závodníci TT KPM, ostatní se z různě trapnými výmluvami omluvili :-)
Po startu vyrážím svým zažitým tempem, Polar ukazuje nesmyslné tepy, takže se tím nemusím stresovat. Startovní pole se postupně roztahuje. V prvním kole mi "vodiče" dělají tři malí caparti (ti běži krátkou FIT trasu 3,7km). Ale rychlost a výdrž mají slušnou, nemám na to je předběhnout.


Na 3. kilometru jsme za necelých 14minut, to vychází na tempo 4:40min/km. "Nó, když tohle vydržím až do cíle, tak to bude slušné." Na konci prvního kola přichází stoupání, slušný kopec. Na 300m převýšení 30m a pak na 700m dalších 20m. V takovém kopci se ani nesnažím nezpomalit, ale naopak se snažím neutavit a přežít. Na vrcholu přichází krátká terénní vložka a pak zase stejně prudký seběh. Tady se nedá zrychlovat, to by odnesly nohy. Tak nasazuji "šetrný" krok. Na konci klesání za sebou slyším nějakého běžce, tak se zase plně rozbíhám, co kdyby to byl Roman. Přidávám na tempu, do cíle to jsou necelé dva kilometry. Krátký výběh k hlavní cestě, tady se není na co šetřit. Za sebou stále někoho slyším, mám chuť se otočit a zkontrolovat situaci, ale moje heslo je "Nezajímá mě, co se děje za mnou, sleduji a doháním běžce před sebou!" Takže žádné otáčení. Radši se snažím nepolevit a stále stupňovat tempo. Zbývá kilometr do cíle. Na finiš je brzo, ale přidat ještě můžu. Za mnou se mě stále někdo drží, ještě jsem mu neutekl. Je to Roman, není to Roman? Je mi to jedno, na značce 300m do cíle začínám finiš, zvedám se na špičky a jdu do toho naplno. Zhruba 100m před cílem se za mnou ozývá Roman "Běž hade, nebo tě předběhnu!". Nepředběhl, nevydržel. Ale běžel statečně a skvěle. I díky jeho funění mi na záda jsem dal poslední kilometr za 3:52. Tak rychle jsem už dlouho neběžel.

Hodnocení
Skvělý závod, kvalitní finiš (díky Romanovi). I přes náročný týden jsem zvládl udržet vysoké tempo s maximálně stupňovaným závěrem. A samozřejmě jsem vrátil porážku Romanovi z Ostravského 1/2M. Je důvod večerní "tiskovou konferenci" protáhnout a vše pořádně oslavit. :-)

Čísla
Čas : 37:46 (8km)
Tempo : 4:43 min/km
TF : 181/226 :-) (Polar je telekrám)

Fakt kvalitní záznam TF, asi jsem před závodem pás málo naslinil.

Žádné komentáře: