28. června 2014

IMAT 2015 - červen/červenec

Zítra ráno se několik tisíc borcu postaví na start letošního IM Austria, alias IMAT. Mě tato zábava čeká přesně za rok, 28.6.2015. Mám za sebou první měsíc přípravy.



Využil jsem možnosti předregistrace na IMAT 2015, která byla jako bonus k účasti na IM70,3 v St. Poltenu. 1.6.2014 jsem se zaregistroval, uhradil startovné a tím de-facto zahájil přípravu.
Tímto příspěvkem zahajuji roční seriál přípravy na zdolání neskutečné porce IM podniku 3,8+180+42. Nebude se jednat o sofistikový tréninkový plán, ale pouze ukázka, zda se tato distance dá zvládnou v amatérských podmínkách při zaměstnání. Jako inspirace pro případné zájemce a poučení z chyb, které určitě udělám.

Začnu od blbostí. 
Je třeba mít tento datum stále na očích. První na řadu přišel pulsmetr Polar400. Jeho úvodní logo mě už trochu nudilo. Tak jsem se podíval po internetu, zda neexistuje nějaké IM logo. Jedno jsem našel. K logu jsem přidal datum závodu.
Kdo by měl zájem, odkazy na logo jsou zde a zde.

Druhý na řadu přišel mobil. V dolní části plochy už je oblast čtyř odpočítavačů s termíny nejbližších závodů. A nově nahoře přibyl další, větší s termínem IMAT. Kdyby jste měli tip na nějaký odpočítávač/countdouwn pro Android s možností přidat vlastní obrázek, dejte mi vědět. Já jsem žádný nenašel. Kdyby tam místo toho budíčku bylo M.dot logo, bylo to pěknější.



Ubytování
Jsem přihlášený, tak proč čekat s rezervací ubytování na později. V těsné blízkosti startovního areálu jsem našel studentské koleje za hodně levný peníz. Ale dvoulůžkový pokoj je prý již obsazený. Tak jsem pátral dál a pouze o ulici dál jsem našel malý soukromý penzion. A hned jsem zamluvil dvoulůžkový pokoj na termín 26.6.-29.5.2015. Emailem rezervaci potvrdili. Čestně se přiznali ke zvýšení ceny z důvodu IMAT. S tím jsem počítal.
Ale nastal malý problém. Včera mi dorazil email z penzionu, že jsem nenastoupil ubytování a že jim mám uhraditi 100% storno poplatek. Ještě jsem si prošel celou předchozí komunikaci, jestli jsem se někde nepřepsal. Naštěstí ne. Odpovídám, že rezervace je na rok 2015. Omluvili se, rezervaci potvrdili. Takže vše OK. Potěšitelné je, že bylo možné se ubytovat v těsné blízkosti startu cca 20 dnů před startem.

Cvičení...
Mám největším "problém" jsou zkrácené zadní stehenní svaly. Při předklonu nedostanu ruce na zem ani omylem. Takže jsem začal s pravidelným protahováním. Návrat z práce je pro mě asi 20ti minutová procházka z nádraží, ideální zahřátí. Doma okamžitě následuje prozahování. Jedna noha na stůl a předklony. Na začátku jsem byl rád, že dám nohu na stůl a napnu ji v koleně. Pokroky se ale dostavují rychle. 12.6. jsem při předklonu dostal ruce 17cm nad zem, včera už to bylo krásných 14cm. Teď zbývá "jen vydržet".

Další krok je posilování. Břišní svaly jsou "problém" pro většinu populace. Takže je potřeba posilovat. Stejný problém jsou hluboké zádové stabilizační svaly. Takže gumy. Už jsem v minulosti cvičil podle SM systému, stačí jen začít znovu. Zatím jsem teda s posilováním ještě nezačal, ale určitě začnu.

Hmotnost
Moje míry 176cm/82-86kg nejsou úplně ideální. Tahat sebou 5-10kg špeků, to se na výkonu musí projevit. Takže trochu úprava životosprávy a redukce hmotnosti. Tady to nebudu nijak hrotit, předpokládám, že se zvyšujícím se objemem tréninku půjde váha dolů "sama".
Váha dnes ráno 81,7kg.

Trénink červen
Zatím přemýšlím v jaké podobě budu presentovat měsíční trénink. Protože se toho v červnu příliš nedělo, tak budou stačil celková čísla.

Plavání - 2,7km (plus zítra cca 1,5km)
Kolo - 479km
Běh - 101km (ještě mě čeká neděle a pondělí, to nějaké kilometry přibudou)

Trénink byl v duchu regenerace po IM v St. Poltenu, přípravy na Czechmana a následné regenerace v Podyjí.
Tento týden už jsem začal v tréninku přidávat. Za pozornost stojí především dnešní kolo, moje první stovka. Do 74km jsem se snažil držet za Michalem, který se obětoval a svůj trénink upravil mým schopnostem. Zbytek jsem dojel sólo. Samotná stovka byla v čase 3:33:55, průměr 28km/h. Pozitivně hodnotím, že jsem ji dojel relativně v pohodě. V závěru už jsem toho měl dost, ale ještě to šlo, nebylo to nejhorší.



Plán červenec
Pevným bodem je sprint triatlon Železný chlíst, 19.7.2014. Pohodový "rodinný" podnik, kousek od Kutné Hory. Kdo nezná, doporučuji zkusit. Můj plán je celkem jednoduchý, užít si a zkusit být rychlejší než loni. Letos se snad podaří i bohatší účast TT KPM (Triatlon tým Klubu podpantofelních manželů).
Následuje odjezd k rodičům na Moravu, kde bych mohl prohnat svého horáka v Beskydech. Trochu kopečků pro triatlonistu z Polabí.

To by myslím na úvod stačilo. Příště se s "hlášením" ozvu už "normálně", na začátku měsíce. Dnes to byla výjimka z důvodu kulatého data.

Žádné komentáře: